Засідання кафедри учителів-словесників. Підсумки.
На виконання плану роботи кафедри учителів-словесників 31 жовтня 2019 року відбулося чергове засідання з теми: «Використання тестових технологій у процесі вивчення української мови і літератури, зарубіжної літератури».
З доповіддю-презентацією по даній темі виступила вчитель української мови та літератури Веремійчук М.М. Обговорюючи загальні підходи до конструювання та проведення уроків з використанням тестових технологій, члени кафедри визначили позитивні та негативні переваги тестів, порівняно з іншими інструментами педагогічного оцінювання учнів.
Перевага тестів - це можливість перевірити результати навчальних досягнень водночас із багатьох тем і розділів програми; об'єктивне оцінювання рівня засвоєння навчального матеріалу; здатність виявити не тільки те, що засвоєно, а й те, чого не засвоєно; можливість застосувати комп’ютерні технології для проведення тестування, перевірки правильності виконання завдань і обробки його результатів; створення для всіх учасників тестування рівних умов складання тестів.
Головний недолік тестів – їхня неефективність у діагностуванні системності та глибині знань, способів діяльності, творчості, раціональної діяльності і здатності до самостійності; можливість вгадати відповіді. Щоб запобігти впливу цих недоліків потрібно обов’язково давати тестові завдання з вільною формою відповіді, зокрема з написанням відповідного обґрунтування.
Зовнішнє незалежне оцінювання показало, що випускникам не завжди легко подолати психологічний бар'єр у написанні тестів. Для його подолання необхідно мати навички роботи з будь-якими тестовими завданнями. Такі навички можна виробити поступово, якщо запроваджувати тести для поточного контролю знань учнів та тематичного оцінювання.
Вчитель української мови та літератури Юсин Т.А., плануючи підготовку учнів 9-х і 11-х класів до ДПА та ЗНО, рекомендувала використовувати на уроках тестові технології, а на факультативних заняттях та канікулах – виконання онлайн-тестів і тестів сертифікаційної роботи з української мови та літератури попередніх років (11 клас), написання диктантів (9 клас).
Аналізуючи проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури, Коваль В.В. зазначила, що із 14 учнів 7-11 класів, учасників шкільного етапу олімпіади, у ІІ (районному) етапі будуть брати участь такі учні, які стали переможцями: Зінь Анастасія, 7 клас; Ковальчук Злата, 8 клас; Друзь Валерія, 9 клас; Бедик Софія, 10 клас; Хондока Софія, 11 клас. З метою системної підготовки цих учнів до Всеукраїнських учнівських олімпіад, творчих та інтелектуальних конкурсів учителі-словесники визначилися із основними формами і методами підготовки.
З особливостями адаптації 5-класників та ролі вчителя у шкільній адаптації ознайомила присутніх вчитель української мови та літератури Хандучко Т.В.
На закінчення засідання було окреслено коло питань, над якими члени кафедри працюватимуть у період між засіданнями.
Методична служба школи

 |