Логопедичний пункт. Особливості роботи. Поради батькам.
Ось уже понад 10 років на базі нашого закладу функціонує логопедичний пункт. Його робота ділиться на 3 періоди в залежності від часу і корекційних завдань. На даний момент часу триває IІ період навчання - це логопедичні заняття. Під час І періоду, у вересні, проводилися обстеження мовлення дітей.
Заняття з дитиною проводяться не менше двох-трьох разів на тиждень. Виправлення звуків проводиться поетапно. Зазвичай їх чотири: підготовчий; постановка звуку; автоматизація звуку; етап диференціації.
Кожен з них має свої завдання, зміст роботи. Про те, на всіх етапах обов’язковим до виконання є розвиток дрібної моторики рук, уваги, пам'яті, мислення, посидючості, цілеспрямованості, самоконтроль, фонематичний слух, коригування граматичної сторони мови; включення вправ на профілактику порушення зору, розвитку мовних центрів головного мозку.
Терміни постановки правильної вимови залежать від ряду факторів: ступеня складності нестачі, індивідуальних і вікових особливостей дитини, регулярності занять. Постановка звуку може зайняти 1-2 заняття, а автоматизація 3-4; або 5-7 занять може знадобитися тільки для того, щоб підготувати артикуляційний апарат для постановки звуку. І той і інший варіанти нормальні.
Не треба думати, що мовні дефекти зникнуть самі собою з часом. Для їх подолання необхідна систематична, тривала корекційна робота, в якій батькам відводиться значна роль, оскільки більше часу дитина проводить вдома з близькими йому людьми. Тому ми рекомендуємо їм формувати правильне ставлення до мовного порушення у дитини:
- не лаяти дитину за неправильне мовлення;
- не звертати увагу на запинках і повторах складів і слів;
- ненав'язливо виправляти неправильну вимову;
- здійснювати позитивний настрій дитини на заняттях.
Особливу увагу батьки повинні приділяти виконанню домашніх завдань. Зазначу, що існують певні правила роботи в домашніх зошитах:
- весь мовний матеріал повинен бути відпрацьований, тобто батьки повинні домагатися правильного і чіткого виконання дитиною завдання, навіть шляхом заучування;
- завдання повинні бути прочитані дитині; всі завдання виконуються до кінця.
Необхідно враховувати важливість мовного оточення дитини. Батьки повинні стежити за правильністю свого мовлення. Мова повинна бути чіткою, ясною, грамотною, виразною.
Грайте разом з дитиною, налагоджуйте її мовний та емоційний контакт, а ми допоможемо Вам у цьому.
З повагою, логопед Лариса Полховська
|