Засідання кафедри фізико-математичних дисциплін. Підсумки.
Відповідно до річного плану роботи школи 22січня 2020 року відбулося засідання кафедри фізико-математичних дисциплін, яке пройшло у формі практичного заняття.
На розгляд вчителів кафедри виносились питання: про використання методу проєктів на уроках фізики; про порядок використання планшетів і мобільних телефонів на уроках фізико-математичного циклу; про прикладні задачі, як засіб формування ключових компетентностей; про підсумки участі в ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з математики, фізики і інформатики, досягнення та упущення; про форму спостереження за навчальним заняттям.
Вчитель математики Друзь Н. В. ознайомила присутніх з суттю прикладних задач, як засобу формування ключових компетентностей, зазначивши, що їх розв'язування дає можливість: 1) посилити мотиваційну діяльність учнів; 2) виконати більший обсяг роботи; 3) глибше розкрити тему; 4) посилити аргументованість наукових положень; 5) уточнити, оновити раніше засвоєний матеріал; 6) створити ситуації, які змушують учнів думати,зіставляти, шукати; 7) стимулювати пізнавальний інтерес. Також вона наголосила, що прикладні задачі повинні:
- демонструвати практичне застосування математичних ідей та методів;
- ілюструвати матеріал, що викладається на уроці;
- містити інтуїтивно зрозумілі учнями поняття;
- містити реальні числові дані, що не ведуть до громіздких обчислень.
З особливостями використання методу проєктів на уроках ознайомила вчитель фізики М’ялик Н.О.. Вона, зокрема, зауважила, що метод проєктів – це спеціально організований учителем і самостійно виконаний учнями комплекс дій, що завершуються створенням творчого проєкту. Сам проєкт – це своєрідна тріада: задум – реалізація – продукт. Вибираючи його тематику, вчителі повинні орієнтуватися на вимоги навчальної програми та професійні інтереси і здібності учнів. Під час роботи над проєктом учитель виконує наступні функції: - допомагає учням у пошуку джерел, необхідних їм для роботи; - сам є джерелом інформації; - підтримує і заохочує учнів; - підтримує безупинний зв’язок, щоб допомогти учням просуватися в роботі над проєктом. Проєктне навчання – корисна альтернатива класно-урочній системі, але воно аж ніяк не повинно витісняти її і ставити певною панацеєю.
Вчитель інформатики Муравинець В.С. розповів присутнім порядок використання планшетів і мобільних телефонів на уроках фізико-математичного циклу. Він зазначив, що останнім часом гаджети заповнили наше життя. Діти теж не залишились осторонь від електронного буму. Вже досить часто можна зустріти дитину, яка розбирається в планшетах краще, ніж більшість дорослих. Залучення дітей до високих технологій – це добре, проте деякі експерти не втомлюються нагадувати, як важливо обмежувати користування дитини сучасними технологіями. І на те є декілька причин: 1) у ранньому віці починають формуватися взаємовідносини з людьми (у дітей, які змалку мають доступ до гаджетів, переглядають багато мультиків, нервова система розвивається гірше, в це погано впливає на концентрацію уваги і сприйняття навколишніх людей); 2) без планшету і телефону діти не відчувають залежності (одним натисненням на кнопку дитина може отримати все, саме тому звикає до смартфону вмить і не завжди може контролювати себе); 3) не буде зайвих приводів для сліз (коли дитина влаштовує істерику, не поспішайте знову давати їй планшет тільки заради того, щоб заспокоїти, краще спробувати заспокоїти її добрим словом, обіцянкою сходити погуляти або цікавою історією); 4) поліпшиться сон (доведено, що використання телефонів увечері несприятливо впливає на якість сну і погано позначається на стані людини наступного дня); 5) підвищиться інтерес до навчання (відео- та онлайн-ігри здатні обмежити творчу уяву дитини. І не варто перейматися через те, що дитині, можливо нудно. Навпаки, це для неї чудовий привід щось придумати. Саме так у дітей розвивається здатність творчо мислити); 6) дитина стане більш товариською (дитині необхідно постійно наживо спілкуватися зі своєю сім’єю, з однолітками, адже тільки так вона зможе навчитися проявляти співчуття, розуміти природу інших людей. Тільки живе спілкування навчить її почуватися невимушено в компанії інших людей, що стане в пригоді в дорослому віці); 7) фізичний стан залежить від активності (користуючись своїми гаджетами, ми перебуваємо в статичному положенні. Чи варто говорити, що малорухомість може стати однією з причин збільшення ваги не лише у дорослих, але і в дітей); 8) природна дитяча доброта зберігається довше (чим пізніше дитина зіткнеться з проявами насильства, тим краще. Зловживання іграми пригнічує чутливість малюка до жорстокості і може виховати переконання, що агресія – це непоганий спосіб розв’язання проблем); 9) немає нічого важливішого, ніж спокій дитини (величезний потік інформації, іноді зайвої та шкідливої, робить навіть дорослу людину неспокійною, що ж говорити про дітей, які менш стійки до різних хвилювань!).
Завідувачка кафедрою Ярута Н.У. відмітила хорошу роботу вчителів кафедри з підготовки учнів до ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з математики, фізики, інформатики та інформаційних технологій. Також вона ознайомила повідомила про нові форми спостереження за навчальним заняттям.
Методична служба школи



 |