Засідання кафедри іноземних мов. Підсумки
Відповідно до річного плану роботи школи 28 жовтня 2021 року у формі методичного діалогу відбулося засідання кафедри вчителів іноземних мов на тему: «Підвищення зацікавленості та мотивації навчання учнів на уроках іноземної мови».
Вчитель англійської мови Рикун С. О. розповіла про шляхи підвищення мотивації до вивчення учнями іноземних мов в початковій школі в умовах Нової української школи. Вона зауважила, що проблема пошуку шляхів підвищення мотивації до вивчення учнями іноземної мови була, є і буде актуальною завжди. Від її розв’язання залежить ефективність навчальної діяльності, розвиток інтересу до навчання. Доповідачка звернула увагу на методи та прийоми, що сприяють підвищенню мотивації до вивчення іноземних мов, а саме: метод емоційного стимулювання у поєднанні зі словесним методом (прийоми зацікавлення, здивування), навчальні дискусії, наочні (демонстрація), проблемно-пошукові (створення проблемної ситуації, творчі, інформаційні проекти), практичні, методи, які стимулюють пізнавальні запитання учнів (незакінчені завдання, тексти, запитання спрямовані на отримання додаткової інформації), методи, що стимулюють ініціативу, яка проявляється під час діяльності (прийом навмисних помилок, прийом «лабіринту»). У процесі обговорення педагоги дійшли висновку, що головне завдання при вивченні іноземних мов - не втратити початкову мотивацію, а підсилювати її, можна це здійснювати такими способами, як «бачити успіхи і не помічати невдачі», «навчати, граючись» або «граючись, навчати».
Вчитель англійської мови Стельмах М. В. зазначила, що одним з основних методів навчання для досягнення мети у формуванні комунікативних умінь є ігрові, інтерактивні технології. Головне завдання ігрових технологій - розвивати комунікативні уміння і навички, допомагати встановленню емоційних контактів між учнями. Використання ігрових технологій в початковій школі забезпечує реалізацію виховних завдань, бо привчає працювати в команді, прислухатись до думки товаришів. Таким чином варто зосередити свою увагу на одній із технологій інтерактивного навчання, а саме на технології ситуативного моделювання, яка передбачає використання ігрової моделі навчання. За цією моделлю учні самі обирають собі ролі, створюють проблемні ситуації, шукають шляхи їх розв’язання, а вчитель є інструктором, суддею, тренером, керівником, ведучим. Саме гра і допомагає більше застосовувати вправи, що спонукають учнів до творчої роботи, учить висловлювати власну точку зору.
Вчитель англійської мови Карабан Т. С. звернула увагу на те, що творча особистість - це значною мірою результат освітнього процесу. Ми маємо справу з людиною обдарованою інтелектуальними, морально-вольовими та фізичними здібностями. Тому завдання вчителя - спонукати учнів до розвитку їх творчого потенціалу, забезпечити необхідні умови для того, щоб кожен школяр міг реалізувати себе, свої індивідуальні здібності, свої схильності та інтереси.
Отож, педагоги були одностайні в тому, що розвиваючи творчі здібності учнів на уроках англійської мови, потрібно дотримуватися певних принципів в організації навчання:
- принципу зв’язку з практикою життя;
- принципу саморозвитку;
- принципу поєднання індивідуальної та колективної форм навчально-творчої діяльності;
- принципу інформативності;
- принципу віри в сили і можливості дитини.
Методична служба школи
|