Засідання кафедри початкових класів. Підсумки.
Інтеграція України у світовий освітній простір вимагає постійного вдосконалення національної системи освіти, пошуку ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг, модернізації змісту освіти та її організації відповідно до світових тенденцій і вимог.
Немає жодного сумніву в тому, що проблема забезпечення ефективності педагогічного процесу може бути розв`язана лише за умови забезпечення високої компетентності та професійної майстерності педагога, що потребують постійного розвитку й удосконалення. Саме під таким гаслом і пройшло чергове засідання кафедри початкових класів.
Зокрема, Кабай І.Ф. провела методичний міст на тему «Вчитель – конструктор сучасного інноваційного простору. Використання новітніх підходів та авторських матеріалів на уроках». Буднік Н.Ф., вихователь групи продовженого дня, розповіла про ефективність навчання у форматі відеочеленджу. Педагог акцентувала увагу колег на важливості їх впровадження в освітній процес. Така форма роботи подобається учням, оскільки це модно, вони задовольняють бажання бути публічними та покращують самооцінку. Крім того, такі «естафети» викликають прилив дофаміну (гормону радості). Навчання потребує перебудови освітніх підходів: замість начитки – дослідження, замість контролю – челенджі.
З елементами інженерної освіти в початковій школі через STEM– методику ознайомила колег Бірюк І.А. Вчитель початкових класів Рижа Т. С. зазначила, що соціально-емоційне і етичне навчання (СЕЕН) - це інноваційна навчальна програма для дітей і підлітків від дошкільного до старшого шкільного віку, розроблена Університетом Еморі. СЕЕН надає освітянам інструменти, необхідні для розвитку емоційного, соціального та етичного інтелекту учнівства і самих себе.Програма вдосконалює соціально-емоційне навчання (SEL / СЕН) ключовими додатковими елементами:
- тренування уваги;
- співпереживання та етичне осмислення;
- системне мислення;
- стійкість і травмоорієнтована практика.
Босик В.Є. презентувала досвід роботи «Портрет вчителя, який атестується» та продемонструвала власні напрацювання. У своїй педагогічній діяльності вчитель використовує інтерактивні технології: навчання через гру, технологію кооперативного навчання, технологію колективно-групового навчання, ситуативного моделювання, технології обробки дискусійних питань.Уміло організовує учнівську самостійно-пошукову діяльність. Успіхи вчителя зумовлені її розумінням сучасних вимог до навчально-виховного процесу, запровадження у практику роботи диференційованого навчання, педагогіки співробітництва, інтерактивних методик.
Вчителі дійшли висновку, що впровадивши в свою педагогічну діяльність сучасні інноваційні технології, а зокрема, інтерактивні форми навчання, відеочеленджі, СЕЕН, STEM, значно підвищився інтерес до певних навчальних дисциплін. У процесі роботи кожна дитина розкривається як неповторна індивідуальність, виконує свою функцію. Такі інтерактивні форми організації значно згуртовують учнівський колектив, сприяють розвитку ініціативності, впевненості, толерантності. А якщо дитина буде навчатися з цікавістю, то звичайно і підвищиться якість навчання. А отже, робота триває.
Методична служба школи
|