Засідання кафедри природничих дисциплін. Підсумки.
Згідно річного плану роботи школи 03.03.2020 року відбулося чергове засідання кафедри природничих дисциплін за темою: «Про розвиток предметно-методичних та професійних компетентностей педагогів як засіб підвищення предметних та ключових компетентностей учнів», яке проходило у вигляді круглого столу з використанням презентацій.
На порядку денному засідання слухалися питання:
1. Про співвідношення між ключовими і предметними компетентностями, що реалізуються в шкільному курсі «Хімія» (інформація вчителя хімії Дуляницької Т.М.).
2. Про порівняння ознак «ЗУНівського» і компетентнісного підходів у навчанні (інформація вчителя географії Бедик Л.С.).
3. Про особливості методики уроків із застосуванням компетентнісного підходу (інформація вчителя біології Кондратишиної О.В.).
4. Про підсумки проведення ІІІ етапу Всеукраїнських шкільних олімпіад, учнівських конкурсів (члени кафедри).
5. Про моніторинг навчальних досягнень учнів з предметів природничого циклу за І семестр 2019-2020 навчального року (члени кафедри).
6. Тренінг (практичне заняття з педагогами) на тему «Банк інновацій» (інформація вчителя основ здоров’я Омельчук Г.С.).
Вчитель хімії Дуляницька Т.М. зауважила, що проблема розвитку і формування ключових компететностей учнів на уроках хімії є досить актуальною. Завдання вчителя: розвивати здібності учнів, викликати інтерес до навчання і підтримувати його, активізувати розумову діяльність, формувати вміння застосовувати набуті знання на практиці, навчати вчитися. Саме тому потрібно орієнтуватися на новітні досягнення педагогічної думки, виявляти не лише слабкі і сильні сторони учнів, але і свої. Майстерність вчителя полягає в умілому володінні методикою навчання і виховання, творчому застосуванні сучасних педагогічних технологій; раціональному керівництві пізнавальною та практичною діяльністю учнів, їх інтелектуальним розвитком. Отже, учитель повинен працювати над удосконаленням методики проведення уроку з урахуванням ефективних форм і методів навчання, які сприяють популяризації хімічних знань, розвитку інтересу учнів до сучасної хімічної науки. Досвід роботи сучасного вчителя повинен набуватися та удосконалюватися на результатах досліджень учених, досвіді роботи колег. Це дасть змогу поліпшувати якість надання освітніх послуг.
Бедик Л.С., учитель географії, зазначила, що шкільна освіта переживає не найкращі свої часи: знижується рівень засвоєння теоретичних знань учнів з предмета; навички специфічної практичної діяльності в реальному навчальному процесі в переважній більшості не формуються; втрачається інтерес учнів до предмета, саме тому завдання педагога - навчити здобувачів освіти адекватно діяти у реальних ситуаціях, ефективно вирішувати актуальні проблеми, які передбачають оперування знаннями з природничих дисциплін у тому числі.
Вчителем основ здоров’я Омельчук Г.С. були дані пояснення щодо особливостей застосування інновацій у педагогічній діяльності.
Кондратишина О.В., вчитель біології, розповіла про особливості компетентнісної освіти, зорієнтованої на практичні результати, досвід особистої діяльності, що зумовлює принципові зміни в організації навчання, яке стає спрямованим на розвиток конкретних цінностей і життєво необхідних знань і умінь учнів.
Члени кафедри прозвітували про підсумки участі учнів школи у ІІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з біології та географії, учнівських конкурсах з природничих дисциплін та результати навчальних досягнень учнів з предметів природничо-математичного циклу за І семестр поточного навчального року.
Методична служба школи





 |