Засідання кафедри природничих дисциплін. Підсумки.
Згідно річного плану роботи школи 24 березня 2021 року відбулося чергове засідання кафедри природничих дисциплін з теми: «Комп'ютерні технології та Інтернет-джерела на сучасному уроці, як запорука виховання особистості сучасного соціуму».
На порядку денному засідання слухалися питання:
- Про методику організації і проведення системного повторення вивченого матеріалу на уроках біології (інформація вчителя біології Кондратишиної О.В).
- Про інтернет – як життя сучасної свідомої особистості; використання технічних засобів навчання та комп’ютерні технології на уроках географії (експрес інформація Бедик Л.С).
- Про використання комп’ютерних технологій на різних етапах уроків хімії (інформація вчителя хімії Горецької Т.С).
- Про основні аспекти педагогічної діяльності, які сприяють компетентісному розвитку учня (круглий стіл членів кафедри).
- Про реалізацію діяльнісного підходу до навчання предметів природничого циклу (обговорення членів кафедри).
- Про організацію та проведення ДПА та підготовка до ЗНО (обговорення членів кафедри).
Вчитель біології Кондратишина О.В, зазначила, що у процесі навчання біології важливе місце відводиться організації повторення вивченого матеріалу. Вказуючи на важливість процесу повторення вивченого матеріалу, сучасні дослідники показали значну роль при цьому таких дидактичних прийомів, як порівняння, класифікація, аналіз, синтез, узагальнення, що сприяє інтенсивному протіканню процесу запам’ятовування. При цьому виробляється гнучкість, рухливість розуму, узагальненість знань.
Повторення навчального матеріалу з біології здійснюється у всій системі навчального процесу: при актуалізації знань — на етапі підготовки і вивчення нового матеріалу, при формуванні вчителем нових понять, при закріпленні вивченого раніше, при організації самостійних робіт різних видів, при перевірці знань учнів.
Бедик Л.С розповіла, що одним з найефективніших засобів формування творчої особистості є використання на уроках географії ІКТ. Завдяки використанню мультимедійних, інтерактивних технологій, інтернету можливості сучасного уроку значно розширюються. Інформатизація освітнього процесу суттєво впливає на зміст, організаційні форми і методи навчання та управління навчально-пізнавальною діяльністю, спричиняє істотні зміни у діяльності учнів.
Вчитель хімії Горецька Т.М., зазначила, що змінюється і роль учителя, який повинен не тільки дати учням базові знання та сформувати основні вміння, але й навчити їх самостійно вести пошук необхідної інформації. Використання нових інформаційних технологій в освітньому процесі дозволяє переорієнтувати навчання з інформативної форми на розвиток особистості дитини, здійснення індивідуально-диференційованого підходу в навчанні та, відповідно, забезпечує розвиток пізнавальних умінь і навичок.
Члени кафедри поділилися досвідом щодо використання в педагогічній діяльності технологій, які сприяють компетентісному розвитку учня. Як результат, зійшлися на тому, що потрібно працювати над створенням такої системи роботи, яка забезпечить формування творчої особистості на основі використання інноваційних форм інтелектуально-пізнавальної діяльності.
Члени кафедри обговорили також нормативні документи щодо підготовки учнів до ЗНО-2021 року, а також наказ МОіН України «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти».
Методична служба школи





 |