Засідання кафедри словесності. Підсумки.
Відповідно до річного плану роботи закладу відбулось чергове засідання кафедри словесності з теми «Розвиток професійної компетентності педагогів – ефективний засіб удосконалення викладання української мови та літератури».
В умовах, коли змінюється освітня стратегія, професійна компетентність учителя набуває надзвичайної актуальності. А це першочергово підвищує вимоги до вчителя та подальшого вдосконалення його професійних компетенцій у педагогічній діяльності. Адже необхідною умовою сьогодення є не лише глибокі знання у професійній сфері та високий рівень освіченості, а й постійне поповнення та поновлення знань, високий рівень професіоналізму.
Власне тому, на чергове засідання кафедри було винесено питання професійної компетентності учителя, що вимагає постійного оновлення й модернізації фахових знань словесників, здатних жити в інноваційному режимі та виховувати конкурентоспроможних, комунікабельних, підприємливих, ІКТ-обізнаних, патріотично налаштованих громадян. У виступі-презентації Юсин Т.А. розглянуто пріоритетні ланки діяльності вчителя-новатора.
Висвітлюючи питання щодо забезпечення оптимального методичного супроводу професійного та особистісного зростання в умовах реформування освіти, Кравчук Г.Я., вчитель зарубіжної літератури, зупинилась на основних напрямках творчого розвитку педагогів, зауваживши, що найкоротша формула професійної діяльності освітян - постійна праця, творчість, гармонія знань, почуттів і поведінки.
Нові форми роботи на уроці - виклик часу. Використання інноваційних технологій на уроках словесності - це засіб для досягнення такої атмосфери в класі, яка сприяє співробітництву, порозумінню й доброзичливості, дає можливість дійсно реалізувати особистісно орієнтоване навчання. Учителю треба не тільки самому активно використовувати сучасні інформаційні технології, але робити так, щоб учень активно використовував їх. Члени кафедри обмінялись досвідом роботи з використання таких видів технологій: електронний підручник; статистичні таблиці; динамічні таблиці; літературні портрети; тестові завдання; диктанти; медіа-твори; віртуальні екскурсії; відео поезії; буктрейлери (для заохочення до читання або ознайомлення з програмним твором).
Також було обговорено питання підготовки учнів 9-х, 11-х класів до ДПА та ЗНО. Сплановано на осінніх, зимових, весняних канікулах проводити для них консультації; на уроках у 9-х класах організовувати виявлення типових та індивідуальних помилок, що їх припустилися учні; в 11-х класах використовувати тестові технології; впродовж навчального року проводити факультативні заняття.
Завершилось засідання кафедри створенням моделі професійної компетентності педагога-словесника та оглядом фахових новинок з даної теми.
Методична служба школи
|