Засідання кафедри вчителів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Підсумки.
Згідно річного плану роботи школи 02.01.2020 року відбулося засідання кафедри вчителів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами (далі – ООП), яке проходило у формі круглого столу.
Вчитель української мови та літератури Сарницька Н.У. в своїй доповіді зробила акцент на особливостях застосування ейдетики у освітньому процесі школярів із порушенням психофізичного розвитку.
Методика ейдетики є комплексом систематизованих ігор-вправ, які розвивають та відновлюють здатність сприйняття через образність. Ейдетичні методи сприяють розвитку у молодших школярів всіх видів пам’яті, удосконалюють увагу, розвивають уяву, мислення, інтелект, ерудицію, мовлення; актуалізують пізнавальні процеси, формують навички саморегуляції, розслаблення, концентрації. Провідними в ейдетиці є: метод Цицерона, метод невербальних асоціацій, метод парадоксальних перевтілень, метод «Шпаргалка» або піктограм, метод послідовних асоціацій.
Вчитель початкових класів Бульботка Г.М. проінформувала всіх присутніх про особливості формування у дітей з ООП навичок само-обслуговуючої праці на заняттях із соціально-побутового орієнтування (далі – СПО). СПО дітей з ООП істотно ускладнене в силу обмеженості їх пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, тощо. Ними важко засвоюються навички орієнтування у суспільному житті: вміння користуватися громадським транспортом, навички спілкування, використання табличок, покажчиків, навички поведінки в магазині та в інших громадських місцях.
Для успішного засвоєння навчального матеріалу важливо формувати уявлення дітей у процесі екскурсій, здійснювати цілеспрямовані спостереження за реальними об’єктами і життєвими ситуаціями, моделювати їх і виконувати практичні дії в реальних умовах. Для ефективного проведення уроків з соціально-побутового орієнтування потрібно мати достатню кількість обладнання та матеріалів, що забезпечить виконання практичних робіт учнями з урахуванням правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.
Асистент вчителя Кравчук В.В. провела з присутніми майстер-клас із застосування вправ для розвитку дрібної моторики учнів з ООП. Адже рухи рук тісно пов’язані з мовленням, вони є одним із факторів його розвитку, стимулюють центральну нервову систему, розвивають координацію рухів і різні види чутливості. Педагог показала такі вправи: «Метелик», «Квіточка», «Слоненя», вправи із лего і паличками Кюізенера.
Вчитель початкових класів Кравчук В. П. провела тренінг «Як покращити пам’ять дитини». Були презентовано такі вправи:
- що змінилося?;
- назви по порядку предмети;
- склади за зразком;
- відтвори пари слів;
- яка буква загубилася?
Всі члени кафедри були активні у ході його проведення, завдання виконували охоче з цікавістю.
На закінчення круглого столу було окреслено коло питань, над якими члени кафедри працюватимуть в період між засіданнями.
Методична служба школи











 |