Засідання кафедри-вчителів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Підсумки.
Відповідно до річного плану роботи школи 29.10.2020 року у формі панорами педагогічних ідей відбулося засідання кафедри вчителів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами,на тему: «Корекційна спрямованість педагогічного процесу».
Асистент вчителя Качинська К.С. у своїй доповіді розкрила сучасні вимоги до проведення корекційно-розвивальних занять для дітей з порушенням мовлення, зазначивши, що оптимальний рівень загальноосвітньої підготовки дітей з ООП забезпечується шляхом засвоєння змісту освітніх галузей у поєднанні з проведенням корекційно-розвивальної роботи. Серед основних напрямків корекційної роботи педагог виділила:
- розвиток зорового та слухового сприймання, мовлення, пізнавальної діяльності, психофізичний, комунікативний розвиток дітей з ООП, соціально-побутове орієнтування;
- розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей шляхом взаємодії з навколишнім середовищем;
- створення умов для соціальної реабілітації та інтеграції дітей з ООП в суспільстві;
Окрім того, Катерина Сергіївна зауважила, що корекційно-розвиткові заняття потрібно розпочинати якомога раніше. Така робота носить індивідуально-диференційованих характер, охоплює всі лінії психологічного розвитку дитини.
Вчитель початкових класів Бульботка Г.М. проінформувала колег про ефективні корекційно-розвивальні вправи для розвитку умінь і навичок учнів з ООП, адже вони сприймають навчальний матеріал невеликими «порціями», потребують багаторазового повторення вивченого матеріалу. З цією метою потрібно урізноманітнювати прийоми та види роботи на уроках. Невід’ємною частиною уроку є:
- дихальна гімнастика;
- пальчикова гімнастика;
- артикуляційна гімнастика;
- фізкультхвилинки;
- офтальмологічні паузи.
Також було зазначено, що хороші результати в освітньому процесі з дітьми з ООП дають заняття з геобордами, бізібордами, шнурівками, пісочною терапією на інші.
Асистент вчителя Блищик Я. Р. підготувала презентацію «Особливості соціалізації учнів з ООП на уроках трудового навчання». Вчитель переконана, що праця сприяє розвитку індивідуальних здібностей, а також творчості, критичності та активності. У процесі трудового навчання розвивається мовлення на основі збагачення словника назвами матеріалів та їх властивостей, трудових процесів.
Завідувачка кафедрою Кравчук В. П. в своїй доповіді розкрила сутність глобального читання як одної з методик корекційної роботи. Цю методику читання розробив американський нейрохірург Глен Доман, який займався лікуванням та реабілітацією дітей з порушенням мозкової діяльності. Глобальне читання відбувається за тим же принципом, що і оволодіння усним мовленням. Ми опановуємо говоріння завдяки тому,що з самого дитинства чуємо мову інших людей. За цією логікою дитина може навчитися читати, постійно сприймаючи конкретні слова (візуально та на слух). Адже людина мислить цілими словами, а не буквами. На практиці глобальне читання реалізується через тривале та регулярне сприйняття учнем (візуально, аудіально, тактильно) слів, словосполучень, речень. Це допомагає мозку самостійно формувати механізм для читання. Крім того застосування методики дозволяє успішно розвивати увагу, зорову пам’ять та абстрактне мислення дітей з ООП.
Також члени кафедри спланували роботу предметного тижня «Особлива дитина» та визначили коло питань, над якими вчителі працюватимуть в період між засіданнями.
Методична служба школи
![](/Week/13/2020-10-28_17-03-25.jpg)
![](/Week/13/2020-10-28_17-03-34.jpg)
![](/Week/13/2020-10-28_17-03-38.jpg)
![](/Week/13/2020-10-28_17-03-46.jpg)
![](/Week/13/2020-10-28_17-03-50.jpg)
![](/Week/13/2020-10-28_17-03-53.jpg) |