Засідання кафедри вчителів, які працюють зі дітьми з особливими освітніми потребами. Підсумки.
У сучасному світі дуже гостро постає питання щодо створення корекційно-розвивального середовища в умовах закладу освіти для дітей, які навчаються на інклюзивній та індивідуальній формі навчання.
Корекційна спрямованість освітнього процесу у школі не розглядається як окрема ділянка або додаток до основного змісту роботи школи, а сполучена з ним. Наявне порушення впливає на особистість дитини в цілому, а це означає, що для її розвитку дитини навчання, виховання, розвиток і корекція повинні бути єдиним процесом, який включає корекційні завдання як інтегровану складову частину. Отож, чергове засідання кафедри вчителів, які працюють зі дітьми з особливими освітніми потребами і було приурочене вивченню проблемних питань колекційної освіти.
Зокрема, асистент вчителя Рижа Наталія Володимирівна провела панельну дискусію, під час якої педагоги обговорили питання про особливості побудови уроку за принципом Со-Teaching, визначили основні компоненти ефективної практики спільного викладання та модель викладання в команді.
Вчитель початкових класів Капітула Раїса Сергіївна провела практикум щодо особливостей упорядкування портфоліо для дітей з ООП. Члени кафедри мали змогу ознайомитись інструментом, який демонструє, чого досягла дитина. Адже портфоліо – це збірка досягнень школяра за період навчання в початковій школі, яка має показати динаміку розвитку дитини, її успіхи та досягнення, її індивідуальність.
Асистент вчителя Затірка Таміла Василівна представила психологічну абетку про соціально-психологічні аспекти створення позитивного клімату в дитячому колективі. Члени кафедри опрацювали її форми і методи, шляхи та закономірності роботи в учнівському колективі.
Вчитель української мови та літератури Сарницька Ніна Улянівна презентувала ідеї та етапи організації самостійної роботи учнів з ООП. Зокрема були обговорені прийоми культури читання, прийоми стислого й раціонального запису прийоми зосередження уваги та загальні прийоми пошуку інформації.
Асистент вчителя Блищик Яна Русланівна виступила з питанням «Про особливості соціалізації учнів з ООП на уроках». В інклюзивних класах діти включені в освітній процес. Вони осягають основи незалежного життя, засвоюють нові форми поведінки та спілкування.
Сучасне життя, з одного боку, надає дитині з особливими освітніми потребами свободу для вибору соціального середовища й засобів спілкування, а з другого – процес адаптації та самовизначення, що ускладнюється, висуває високі вимоги до рівня самосвідомості та самоконтролю. А значить робота триває.
За доручення членів кафедри Раїса Капітула
|